Sunday, May 10, 2009

mencari rezeki....

Nota peribadi..

semalam - tidur 4 jam
kelmarin - tidur 4 jam
kelmarin yng kelmarin- tidur 3 jam
kelmarin yng sebelumnya - juga tidur 4 jam
dan kelmarin yng kelmarin yng kelmarin... sama juga

dah 2 minggu hari off day pun aku bekerja..

aku tak merungut..

aku pun manusia biasa..
ingin luangkan masa bersama yng tersayang..
ingin bertemu sanak saudara yng tersayang..

aku tak merungut..

kerna aku faham.. soal bisness adalah soal kepercayaan..

siapakah yng anda percaya? bolehkah dia dipercayai?

dan aku adalah orng yng dipercayai dan diharapkan..

"Zaid tolonglah jaga stesen ni dgn sepenuh hati Zaid, sementara Abg Mad nak selesaikan masalah di company yng satu lagi. Abg.. harap sangat-sangat pada Zaid dan Ika , tolonglah jaga stesen ni baik2" Kata Boss aku dgn penuh harapan.. Dahulu ketika aku susah dialah yng membantuku. Kini giliran aku pula menolong dia.

"memang buat masa ni.. Zaid dan Ika akn susah sikit sbb Abg Mad akn jarang2 ada kat sini, tapi Abg Mad doakan mudah mudahan semua urusan kita akn dipermudahkan" sambungnya lagi..

"jagalah stesen ni baik2... kalau Zaid pun sama macam supervisor yng lepas2 yng bawak lari duit stesen, pengurusan tak terurus.. Abg Mad tak tahu nak cakap mana" sambungnya lagi...

"Abg Mad harap Zaid dapat bersabar sekiranya ada masalah yng timbul dalam menjaga stesen kita ni" ujarnya lagi..

- perbualan diatas tercatat pada 23 February 2009 pukul 10:15 pagi, sebelum dia perlu berlepas ke Utara tanah air untk menguruskan sesuatu yng perlu dia uruskan.

So just smile... walaupun selalu tidur 3/4 jam but Alhamdulillah I'm still sihat. Life is so Beautiful.

and tonight I'm still at office.. just take a moment to write something here before get to work again. Tonight.. lagu tema mengiringi sepanjang kerja, lagu dari Fort Minor, Linkin Park dan BSB. Life is so Beautiful..

7 comments:

ezzati said...

caiyok!!!bos dh bg kepercayaan penuh tu...


p/s: bila nk banje?

sentosa77 said...

InsyaALLAH ada kelapangan masa dan rezeki, saya belanja nanti :)

Umi Nazrah said...

brusaha shingga mnuju puncak kejayaan ye zaidon ^_^

sentosa77 said...

terima kasih.. Nazra ^_^

eiza in the house.. said...

tahniah awak..susah tau nak dpt kepercyaan tak berbelah bg dr sorang bos..bertuah awak..semoga awak success mcm bos awak juga suatu hr nanti..amin :)

sentosa77 said...

terima kasih ats doanya.. :)

kueh bakar said...

don...
ko duk stesen minyak mana?
rajin ko...bagus2..
semoga suksess suatu hari nanti