Friday, August 21, 2009

Salam Ramadhan....



Tak pandai nak berpantun dan tak reti pula nak berpuisi..

Sempena bulan mulia yng menjelma, saya mohon maaf ya jika ada terkasar bahasa dan tulisan yang terpapar dalam entry2 saya. Mohon maaf juga jika ada terkasar bahasa dari saya semasa saya memberikan komen dlm blog kawan2.. Mintak maaf banyak2 ya terutamanya bagi kawan2 perempuan yng kadang2 mungkin saya ada menyakat - menyokot, sekiranya ada terasa hati mohon maaf sekali lagi.. :)

Mudahan-mudahan Ramadhan kali ini memberi erti yng sangat bermakna buat kita semua, bersama-samalah kita meningkatkan Amal Ibadah yang mana dgn itu dapat meningkatkan pahala kita...

Kawan kawan... mari kita panjatkan rasa syukur pada Ilahi kerana kita telah dipanjangkan umur untk melakukan Ibadah Puasa buat sekali lagi dan diberikan peluang dan ruang untk memperbaiki segala amalan dan tingkah laku kita.. betapa bersyukurnya saya..

Namun 'JGN DILUPA' ada juga rakan rakan kita yng menyambut Ramadhan kali ini tanpa orang yng tersayang.. betapa dapat saya rasakan hibanya. Oleh itu mari kita bersama-sama ''mensadoqahkan' surah Al-Fatihah buat mereka yng telah pergi.. Al-Fatihah..



Pada Yang Maha Esa.. Tuhan Yang Memerintah Seluruh Alam.. aku mengerti betapa kerdilnya diriku dimuka bumi ini, andainya pun aku diberikan peluang untuk mengumpulkan emas seluas lautan.. namun aku tetap perlukan KeredhaanMU untuk bernafas walaupun sesaat. Oleh itu sentuhkanlah KasihMu Ya Tuhanku kepada diriku.. aku merayu..

Berikan aku PetunjukMu..
Berikan aku Kasih SayangMu..
Berikan aku PimpinanMu..
Berikan aku SokonganMu..
Berikan aku BantuanMu...


Ya Rahman Ya Rahim.. dengan KekuasaanMU, Berikanlah ianya 'SEKARANG!!

Doa diatas, saya dapat semasa menghadiri 'Workshop Rahsia Mengenal Diri Melalui Tarikh Lahir' bersama Dr.Azizan pada bulan Februari yng lalu, dah lama tidak saya amalkan. Teringat kata-katanya.. untk berjaya didunia dan akhirat kita perlukan 'connection', bukan sahaja dgn manusia namun yng paling penting dgn Yang Maha Esa.. untk menjalin 'connection' ini, maka perlukan pengamalan ayat ayat doa yng betul... diatas hanyalah salah satu doa yng telah diamalkan oleh orng2 yng berjaya, saya sendiri pun sudah lama tidak mengamalkannya.. Subhanallah.

Sekali lagi, Selamat menjalani Ibadah Puasa. Success! Success! SAY IT LOUD!!

25 comments:

Kapten Luffy said...

maafkan aku jugak tuan

sentosa77 said...

Iya tuan.. sesama kita bermaafan, macam nak raya ler pulak..

lizz said...

me too. mohon maaf yek mana2 yang terasa..selamat berpuasa.

cm said...

salam ramadhan...
selamat menjalankan ibadat puasa

HEMY said...

aku pn dh bertekad nk beribadah...better setahun skali drpd tak wat lgsg

Bro Framestone said...

thank zaidon.... moga kamu dimurahkan rezeki..di beri perluang beribadat dan dipermudahkan urusan -amin-

Azuan said...

selamat pose k...

sentosa77 said...

Salam buat Lizz, Cikgu, Hemy da Bro Frame... :)

Lizz- selamat berpuasa & terima kasih sbb selalu berkunjuung kesini.

Cikgu- selamat bepuasa, thanks juga sbb selalu berkunjung kesini.

Hemy- iya betul tu Bro.. thanks selalu berkunjung ke blog teman.

Bro Frame- selamat berpuasa, terima kaasih Bro atas doanya.. semoga Bro begitu juga, thanks sbb selalu datang ke blog teman.

sentosa77 said...

Salam Bro Azuan- thanks for berkunjuung ke blog teman.

Cikgu Ije said...

salam ramadhan. =)

sharamli said...

slm ramadhan

Umi Nazrah said...

salam ramadhan utk zaidon jua ^_^

sentosa77 said...

Salam buat Ije, Sha dan Nazra.. :)

Salam Ramadhan kembali buat saudari bertiga dan thanks for berkunjung ke blog saya.. :)

su said...

salam ramadhan juge...mekaseh singgah blog su... :)

Sharif John said...

Salam Ramadhan... semoga dirahmati sentiasa dibulan yg penuh keberkatan ni...

Nnt klu nk g Cameron, bgtau ya..

Faarihin said...

slamat menjalani ibadah puasa.. (^__^)

ezzati said...

salam ramadhan en zaidon

su said...

hehe..kebetulan nk jd no.1...

su 21/10/78...awak lak?

sentosa77 said...

Salam buat Su, John, Faarihin, Ezzati dan Su sekali lagi.. :)

Su- sama-sama.. adat berblog begitulah, saling singgah menyinggah.. :) tapi takkan singgah jer, follow ler sekali.. :), saya laahir 30/09/77.

John- selamat berpuasa Bro, iyaa semoga kita semua dirahmaati selalu. InsyaAllah.. nanti saya beritahu.

Faarihin- teriimma kasiih singgah sini :) selamat bepuasa kembali.

Ezzati- selamat berpuasa sekali lagi.. :)

Su- .. dah jawab kat atas tadi.. :)

nahmy said...

bersama kita meninggikan sinar iman di dada di Ramadhan Al-Mubarak ini. Salam Ramdhan 1430.

Anonymous said...

salam ramadhan

Jard The Great said...

maafkan aku juga.. dan salam ramadhan... ;p

sentosa77 said...

Salam buat Bang Man, Lifesaver dan Zarah..

Bang Man- iya betul tu.. menambahkan iman didada..

Lifesaver- selamat berpuasa..

Zarah- tak ade ape salah pun Zarah pada saya.. :)

cik selamah kundang said...

salam ramadhan...happy fasting

sentosa77 said...

Salam Ramadhan kembali Mo0ney.. :)