Thursday, July 9, 2009

Beli Cincin...

Tidak saya tahu kuasa apa yng menggerakkan hati.. Dari pukul 3 saya dah rasa gelisah, seram sejuk pun ada. Then dlm pukul 4.30pm saya cakap pada Kak Ika..

Saya: Kak .. saya nak beli cincin, akak boleh temankan saya
Kak Ika: Beli cincin?... Ooh patut la dari tadi akak tengok kamu senyum semacam je, nak beli cincin ya, untk siapa? nak bertunang, merisik ke..
Saya: Harapannya begitulah.. apa apa pun biarlah dari awal.. merisik, bertunang then kahwen.. (masa ni senyum bersimpul-simpul)
Kak Ika: zaid tahu ke.. ukuran cincin yng si dia pakai...
Saya: sambil menggaru kepala... Itulah, saya tak tahu.. nak ajak dia datang pun, jauh pulak..
Kak Ika: zaid telefon ler dia.. tanya saiz apa cincin yng dia pakai, 4 ke , 5 ke...
Saya: sambil menggaru kepala lagi.. Ok.. ok saya call

saya pun call si dia, dia baru nak solat time tu sbb baru balik keja, tanya..tanya.. si dia cakap dia pun tak tahu saiz apa cincin yng dia pakai sekarang.. Aduh..

Saya: Kak Ika... dia pon tak tahu la, saiz apa cincin dia, dia beli tengok2 muat je then terus pakai..
Kak Ika: takpa.. macam ni, kamu beli je dulu cincin tu, next time bila jumpa soh dia pakai, kalau besar sangat hantar kedai soh dia kecilkan balik.. diorang boleh adjust..
Saya:... Ohh boleh adjust ya, kalau macam tu jom lah kita pegi..
Kak Ika: kedai mana kita nak pegi ni?
Saya: ala.. kedai yng dekat ngan KFC tu, dah cakap ngan boss dia, dia cakap boleh la bagi diskaun kat saya ni..
Kak Ika: DISKAUNN!!??
Saya: iya.. diskaun, untk saya la.. :)
Kak Ika:.. jom, jom, jom... - bersemangat betul Kak Ika bila sebut diskaun :)

Di kedai emas..

Seriously.. inilah first time saya betul2 masuk kedai emas untk membeli emas, sebelum ni pernah juga ikut Mak beli.. tapi tak ader rasa apa2. Kali ini, saya rasa feelingnya lain macam... saya diberikan dulang2 cincin yng pelbagai bentuk, saya tengok cincin yng ada batu permata dulu. Memang kebiasaannya kita beli 3 cincin kan, Cincin Tanda, Cincin Tunang dan Cincin untk masa Kahwin nanti, saya cadang nak tambah lagi, nak beli gelang dan rantai untk dia.

Petang tadi.. saya dah pilih cincin yng ada permata, bagi saya memang cantik cincin tu.. rasa macam nak simpan untk diri sendiri pun ada... hehehe. Nanti lain hari pilih untk Cincin Tanda dan untk Kahwin, gelang dan rantai pun saya dah pilih, memang cantik juga.. rasa nak pakai je :)

Siapa si Dia?
Dimudahkan cerita... pilihan keluarga :) Mak, Ayah, Adik, Abang,Kakak Saudara,Abg saudara, Makcik dan Pakcik yng dekat dan yng jauh.. semuanya suka. Semalam saya pergi bertemu dgn Dia.. saya hadiahkan pada dia beg tangan kain berwarna coklat, kain untk buat baju kurung berwarna biru dan sedikit manisan kiriman dari Ibu saya.

Bila nak merisik/bertunang?
Ikut hati.. esok aje nak merisik/bertunang ni.. tapi ini tak stabil/yng ni banyak kurang lagi..so tak sure, tapi harapnya tahun ni.

So.. kalau tak sure bila nak merisik/bertunang, kenapa beli cincin awal-awal?
Honestly... saya seperti digerakkan/didorong oleh satu semangat yng luar biasa untk pergi ke kedai emas itu, atau mungkin takdir yng telah tertulis, saya akn beli cincin untk seseorang pada petang tadi. Yang menariknya... cincin yng saya berkenan tadi, hanya tinggal satu dalam 3 dulang yng diberikan pada saya.. tinggal satu dan itulah yng paling saya berkenan dan suka dan sangat cantik..

Gambar cincin?
Nanti dah complete 3 Cincin, rantai dan gelang tu.. saya akn upload gambarnya untk kenangan.. :)


Mudah-mudahan... segalanya diberkati dan dipermudahkan. Amin

15 comments:

momentinlife said...

Wah! congrats~..
I'm happy for u..
semoga jodoh mmg milik kamu...

*sda terbau nasik minyak.. =p

HEMY said...

waaaa.pilihan kuarga n you seems happy about it...great!!

Anonymous said...

Tahniah!!
Sampai seruan dah..Alhamdulillah.

Leenoh said...

Salam Zaidon.
Alhamdulillah.Bila Pak Ngah baca entri kali ini barulah rasa lega.
Pak Ngah pun macam Zaidi gak ucapkan taniah pd Zaidon.
Tapi Pak Ngah musykil dua perkara di sini, pertama pasai manisan tu, manisan tu apa, madukah? kalau madu pasai apa takdak telur ayam kampung sama. hehehe. kedua pasai rantai, rantai apa, rantai kaki ke ?.jangan-jangan nanti dia takleh pi keja lak. hahaha, bergurau ja, jangan marah ya.Maklumlah Pak Ngah rasa seronok sangat ni, sbb tu bergurau melalut rata.

Wizza said...

pilihan keluarga ye..
ape pun, semoga dipermudahkan segala urusan.. Tahniah :)

rynn2506 said...

hai salam perkenalan...semoga dipermudahkan segalanya kerana telah memilih jalan yg diredhai Allah SWT....

exchg link??
http://www.rynn2506.com

i linked u btw!!

lalink7 said...

en. Zaidon..
baik sungguh hati kamu ingin memberikan rantai dan gelang..harap2 sume lelaki cam awak..hohoho..~

pilihan family? wah..mst superb nyerkan..? smoga anda bahagia la yer..

seriusly, saye plak xsabar nak tggu gambar suprise tue..hehehe..

Kapten Luffy said...

AMINNNNN

SYUKUR

sentosa77 said...

Salam buat Wafa, Hemy, En.Zaidi, Pak Ngah, Madam Queen, Rynn, Husna dan Kapten.. Maaf lmbat reply :)

Wafa- terima kasih atas doanya, dah terbau nasi minyak ya.. saya belum masak lagi ni :)

Hemy- iya.. saya gembira.

En.Zaidi- Alhamdulillah, doakan moga segalanya berjalan dgn lancar.

Pak Ngah- terima kasih.. saya pun gembira :)

Madam Queen- tahniah juga buat Queen dan Farul.. moga berkekalan ke anak cucu.. :)

Rynn - Salam perkenalan, terima kasih sbb sudi singgah blog saya, ok nanti saya link.. :)

Husna- terima kasih.. mudah mudahan kita semua berbahagia.. :) InsyaAllah nanti saya upload gambar tu..

Kapten- Amin ya Rabbal A'alamin..

Party Princess said...

hai bro...

mingming pulak yg seronok bila baca entri ni...congrats :)

so lps ni baru la turn mingming pulak. baru la tak melangkah bendul. hohoho

Jard The Great said...

akhirnya... jodoh mu dah sampai.. alhamdulillah..

nahmy said...

salam...
yeekkhuuu...hip-hip oreeyyy...congratulations! doesn't matter how many ring u want to give as long as it is not the 'suffer-ring'....lagi sekali yeeehuuu....!

sentosa77 said...

Salam buat Minming, Zarah dan Abg Man.. maaf sbb lmbt reply :)

Minming- terima kasih, ermm.. kalau timing/jodoh Minming dah sampai kahwinlah dulu... :)

Zarah- iya.. alhamdulillah, terima kasih :)

Bang Man- Ya Rabbi.. macam bang man je yng nak kahwin ni..heheh

Sharif John said...

Tahniah bro.... tringin gak la nk bertunang then kahwin... apa la perasaannya ye? All the best...

sentosa77 said...

Thanks John.. nanti sampai masanya, John akn alaminya juga.